Poučení spotřebitele
ve smyslu ust. § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1 zák.č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen jako "Poučení") realizované ze strany společnosti:
REALSANT s.r.o.
sídlo: Brněnská 126/38, Žďár nad Sázavou 1, 591 01 Žďár nad Sázavou
IČ: 253 43 246
DIČ: CZ25343246
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně oddíl C, vložka 27400
(dále jen jako „REALSANT“, nebo „Budoucí prodávající“) a adresované všem potencionálním klientům zprostředkovatele, kteří jsou v postavení spotřebitelů (viz ustanovení § 419 OZ) a kteří mají zájem o uzavření Smlouvy o Rezervaci nemovitosti s Budoucím prodávajícím (dále jen jako „Zájemce“, nebo „Spotřebitel“)
REALSANT s.r.o. tímto v souladu s platnou právní úpravou poučuje každého konkrétního Zájemce (v souvislosti se Smlouvou o rezervaci nemovitosti, kterou Zájemce hodlá uzavřít s Budoucím prodávajícím) o tom, že:
- Smlouva o rezervaci nemovitosti spadá pod režim občanského zákoníku;
- Předmětem služby nabízené REALSANTEM má být rezervace koupě nemovitých věcí (dále jen „nemovitost“), které jsou popsány ve Smlouvě o rezervaci nemovitost a které budou teprve vystavěny,
třetí osobě;
- Rezervace koupě nemovitosti bude nabízena za cenu uvedenou ve Smlouvě o rezervaci nemovitosti (tj. za rezervační poplatek);
- Smlouva o rezervaci nemovitosti se uzavírá na dobu určitou (když tato bude sjednanou ve Smlouvě o rezervaci nemovitosti);
- Návrhy Smlouvy o rezervaci nemovitosti jsou uveřejněny na adrese www.novazavadilka.cz;
- Cena služby (tj. rezervační poplatek) bude činit konkrétní – sjednanou pevnou cenu, která bude uvedena ve Smlouvě o rezervaci nemovitosti a která se po podpisu Smlouvy o smlouvě budoucí kupní započítává do kupní ceny nemovitosti;
- Rezervační poplatek je zatížen daní z přidané hodnoty (DPH) ve smyslu platné právní úpravy, přičemž stávající sazba DPH činí 21% ze základu daně, tato DPH je již součástí rezervačního poplatku a není tedy Zájemcem hrazena nad tento sjednaný rezervační poplatek;
- Rezervační poplatek bude splatný 5 dnem po uzavření Smlouvy o rezervaci nemovitosti (tj. smlouvy Cílově uzavřené mezi Zájemcem a Budoucím prodávajícím); je preferován bezhotovostní způsob úhrady rezervačního poplatku;
- Veškeré náklady Budoucího prodávajícího spojené s činností dle Smlouvy o rezervaci nemovitosti jsou zahrnuty v rezervačním poplatku;
- Práva Spotřebitele z případného vadného plnění služeb, stejně jako podmínky těchto práv, se řídí ustanoveními § 1914 a násl. OZ (zejména viz. § 1915 až 1916, jakož i 1921 až 1925 OZ).
Zvláštní poučení o možnosti odstoupit od Zprostředkovatelské smlouvy, byla–li tato uzavřena mimo prostory obvyklé pro podnikání zprostředkovatele (k tomu viz i ustanovení § 1828/2 OZ):
- Každý Zájemce má právo odstoupit od Smlouvy o rezervaci nemovitosti (bez udání důvodu), a to do 14 dnů od uzavření Smlouvy o rezervaci nemovitosti.
- Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy o rezervaci nemovitosti musí každý Zájemce o svém rozhodnutí odstoupit od této informovat Budoucího prodávajícího formou jednoznačného prohlášení (např. dopisu zaslaného prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo e-mailu).
- Každý Zájemce může použít dále uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však jeho povinností (odstoupení však musí obsahovat: Jméno a příjmení Zájemce, obchodní firmu/název, adresu sídla a případně telefonní číslo a e-mailovou adresu).
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy o rezervaci nemovitosti, postačuje odeslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od Smlouvy o rezervaci nemovitosti před uplynutím příslušné lhůty.
- Pokud Zájemce požádá, aby plnění ze Smlouvy o rezervaci nemovitosti začalo již během lhůty pro odstoupení, tak v případě odstoupení od Smlouvy o rezervaci nemovitosti, bude tento Zájemce povinen uhradit poměrnou část ceny služby dle ujednání ve Smlouvě o rezervaci nemovitosti.
- Zároveň Zájemce výslovně poučujeme (ve smyslu ustanovení § 1837 OZ), že nebude mít právo odstoupit od Smlouvy o rezervaci nemovitosti (za shora uvedených podmínek), pokud tento požádal, aby plnění ze Smlouvy o rezervaci nemovitosti začalo již během lhůty pro odstoupení od Smlouvy o rezervaci a zároveň pokud byly služby dle smlouvy o rezervaci nemovitosti splněny (byla uzavřena budoucí kupní smlouva); čímž samozřejmě není dotčena možnost posouzení věci soudem.
- Zájemce má zároveň právo obrátit se se svou stížností (bude-li Zájemce mít za to, že došlo k porušení zákonných práv spotřebitelů ze strany Budoucího prodávajícího) na Českou obchodní inspekci, případně na obecní živnostenský úřad Budoucího prodávajícího. V tomto směru Budoucí prodávající odkazuje Zájemce i na znění zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
- Zájemce má možnost mimosoudního řešení případných spotřebitelských sporů, pokud je v postavení spotřebitele. Souhrnné informace k této problematice jsou na webu České obchodní inspekce www.coi.cz. Všechny návrhy ve spotřebitelských sporech mezi Budoucím prodávajícím a Zájemcem je třeba zasílat na Českou obchodní inspekci. Zásady ochrany osobních údajů Budoucího prodávajícího se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679. Veškeré osobní údaje získané v rámci tohoto smluvního vztahu jsou zpracovávány v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů) /dále jen „GDPR“/. Důvodem poskytnutí osobních údajů Subjektu údajů Správci je identifikace smluvních stran nezbytná pro uzavření a plnění tohoto smluvního vztahu, což by bez poskytnutí těchto údajů nebylo možné. Subjekt údajů bere na vědomí, že jeho osobní údaje mohou být Správcem poskytnuty dalším příjemcům osobních údajů, a to za účelem plnění tohoto smluvního vztahu. Jelikož tito příjemci nejsou v okamžiku uzavření smluvního vztahu známi, bude o nich Subjekt údajů Správcem informován průběžně. Vždy však před tím, než budou jeho osobní údaje dalšímu příjemci poskytnuty. Subjekt údajů dále bere na vědomí, že jím poskytnuté osobní údaje budou u Správce uloženy po dobu 10 let, po uplynutí této doby budou skartovány. Subjekt údajů může za podmínek uvedených v GDPR požadovat po Správci informaci, jaké jeho osobní údaje zpracovává, vyžádat si u Správce přístup ke zpracovaným údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, požadovat po Správci výmaz těchto osobních údajů, požadovat po Správci získání jeho osobních údajů ve strukturovaném, běžně použitelném a strojově čitelném formátu a předat tyto osobní údaje jinému správci, požadovat, aby osobní údaje byly Správcem rovnou předány druhému správci, je-li to technicky proveditelné. Subjekt údajů může vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se ho týkají. V případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů se může obrátit na Správce nebo na Úřad pro ochranu osobních údajů.